امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۵/۲۴ - ۱۱:۵۳ شناسه خبر : ۱۱۲۴۲
یادداشت معاون فرهنگی و امور جوانان به مناسبت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی؛
نقش مهم تشکل های جوانان، برای رسیدن به توسعه پایدار وارش نیوز/ امروزه در اهمیت و ضرورت مشارکت های اجتماعی برای داشتن جامعه ای پویا و توسعه یافته دیگر شکی نیست و برخی از صاحب نظران مشارکت را ضامن بقای اجتماعی دانستند، از طرفی با نگاهی به مدل های موفق در جهان کنونی در می یابیم که مردم جوامع توسعه یافته در برابر سرنوشت اجتماعی و سیاسی خود منفعل و بی تفاوت نیستند.

خوب می‌دانیم، جوانان بهترین منابع انسانی در زندگی اجتماعی بشر محسوب می‌شوند و در رسیدن هر جامعه به توسعه پایدار نیز مشارکت، نقش کلیدی دارد، به طوری که یکی از سه رکن توسعه پایدار را تشکیل می‌دهد.
اعتقاد راسخ دارم اگر به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص بکارگیری از ظرفیت جوانان برای مقابله با آسیب ها و مشکلات توجه جدی شده بود، اکنون کشور استراتژیک ایران در وضعیت مطلوب تری به لحاظ، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی قرار داشت.

تردیدی نیست جوانان ما فعال، پرتلاش و با استعداد هستند  و می‌توانند نقش موثری در پیشرفت کشور و تبدیل شدن به کشوری قدرتمند و توسعه یافته ایفا کنند. یکی از این مسیرها سوق دادن جوانان به سمت کار تشکیلاتی و ایده پردازی ها و تقویت خلاقیت در این قشر موثر جامعه است.

لذا حمایت جدی از سمن های جوانان و طرح های متنوع و خلاقانه آنان  و همچنین  تشویق جوانان برای مسئولیت پذیری و حضور در رویدادها مختلف می تواند گامی مهم در حرکت بسوی توسعه پایدار باشد.

در پایان از همت، احساس مسئولیت و مساعی همه تشکل های جوانان استان مازندران که در همه میادین سخت ازجمله در مبارزه با شیوع کرونا امتحان خود را بخوبی پس دادند تشکر و قدردانی میکنم.

محمدرضا ییلاقی اشرفی
معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر