امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۵/۲۳ - ۰۷:۵۹ شناسه خبر : ۱۱۲۰۰

گیلان همچنان بر قله پیک رشت- وارش نیوز- بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه جمعه منتشر شد رنگ قرمز «خیلی پرخطر کرونایی» تمام شهرستان‌های گیلان ثابت ماند.

 بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک تمام ١٧ شهرستان استان گیلان شامل رشت ، خمام، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، شفت، رضوانشهر، تالش ، رودسر، رودبار، بندانزلی ، آستارا ،  لنگرود، ماسال، فومن و املش به لحاظ رنگ بندی کرونایی، قرمز هستند.

تغییر رنگ شهرستان های گیلان تقریبا از یک ماه و نیم گذشته تاکنون با افزایش بیماران مبتلا به کووید ١٩ به سمت قرمز پیش رفت و از هفته گذشته همه شهرستان های این استان قرمز شدند.

کارشناسان بهداشتی گیلان رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را مهمترین راهکار برای کاهش آمار بیماران مبتلا به بیماری کووید ١٩ و تغییر رنگ شهرستان های استان ار قرمز به سمت نارنجی و زرد عنوان می کنند.

هم اکنون بر اساس آخرین آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یکهزار و ۹۶۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده که ۳۶۱ نفر بدحال هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی و ارتباط آن با کاهش آمار مبتلایان به کرونا به ایرنا گفت: تا زمانی که به توصیه های بهداشتی بی توجهی و سهل انگاری شود افزایش مبتلایان را خواهیم داشت.

دکتر انوش دهنادی مقدم با بیان اینکه پیک ابتلا به کرونا در برخی از کشورها حتی تا سه ماه طول کشید، اظهار داشت: لذا از مردم گیلان تقاضا می شود که برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان حتما توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و عدم شرکت در تجمعات و دورهمی از نکات مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا است که ضروریست تا همه مردم در رعایت این موارد همکاری جدی داشته باشند.

تماس با قطرات تنفسی فرد آلوده به کرونا یکی از راه های ابتلا به ویروس کرونا است، این قطرات تنفسی از طریق سرفه، عطسه و صحبت کردن و حتی نفس های معمولی انتشار می یابد بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که بارها به آن توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا بسیار مهم و تاثیر گذار است.

کرونا تاکنون سه جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا و گاما داشته و دلتا جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است، به اذعان متخصصان سویه دلتا ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به سویه‌های قبلی مسری‌ تر است.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر