امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۳:۴۴ شناسه خبر : ۱۱۱۹۵

مراقبت از سلامت روحی در دوران کرونا وارش نیوز/ قرار است تعداد بیشتر وبیشتری از ما اوقات زیادی را در منزل بگذرانیم و ما دیگر قادر به انجام بسیاری از فعالیت های معاشرتی عادی خود نمی باشیم اگر بتوانید به این دوران زندگی با دید دیگری بنگرید، حتی اگر انتخاب شما است، فکر نکنید این دوران منفی است.

در ارتباط با شیوع بیماری سعی کنید به حدس و گمان ها گوش ندهید و در جستجوی منابع باشید.شایعات و حدس و گمان اضطراب را افزایش می دهد وقتی دسترسی به اطلاعات با کیفیت خوب راجع به ویروس دارید می توانید بیشتر کنترل را در دست بگیرید .
توصیه های بهداشتی را رعایت کنید مثلا شستن دستها بیش از معمول به مدت 20 ثانیه با صابون و ا ب داغ.هر مرتبه به منزل باز می گردید و یا سر کار می روید. بینی خود را پاک کنید و عطسه یا سرفه می کنید غذا می خورید و یا به غذا رسیدگی می کنید اگر نمی توانید دستها یتان را بشوئید از مایع ضد عفونی دست استفاده کنید و سپس در اولین فرصت دستهایتان را بشویید.
سعی کنید ارتباط خود را حفظ کنید .طی روزهای پر تنش وقتی همراه دیگران هستیم و کمک کنیم بهتر با تنش مقابله کنیم .
سعی کنید ارتباط خود را با دوستان و فامیل تلفنی .با ایمیل و رسانه های اجتماعی حفظ کنید .شاید دوست داشته باشید در مورد چیزهایی که قادرباشید انجام دهید تمرکز کنید .
مدیریت استرس، فعال بودن رژیم غذایی مناسب داشته باشید. با دوستان از طریق رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید اما سعی کنید بیش از حد مسائل را احساساتی نکنید، فقط مطالبی از منابع موثق به اشتراک بگذارید بخاطر داشته باشید که دوستانتان هم ممکن است نگران باشند دنبال کردن افراد و هشتگ ها ی که موجب اضطراب شما می گردد و را دنبال نکنید و صدای گفتگو را خاموش کنید .
با فرزندانتان صحبت کنید .اشکالی ندارد که احساس اسیب پذیری و غافلگیری نمودید بخصوص اگر در گذشته دچار مشکل روانی و ضربه روحی گشته اید یا اگر مبتلا به ناخوشی جسمی مزمن هستید که نسبت به اثرات ویروس کرونا شما را آسیب پذیر می نمایند بسیار مهم است این احساسات را پذیرفت و به همدیگر بگوییم که مراقب سلامت جسمی و روحی خود باشیم اما حواستان به عادت هایی که شاید در دراز مدت برایتان مضر است مثلا سیگار کشیدن مشردب خوردن و...باشید.
به افرادی که شاید نگران شما هستند قوت قلب بدهید و با افرادی که تنها زندگی می کنند تماس بگیرید .سعی کنید هیچ چیز را فرض نکنید .راجع به مردم قضاوت نکنید .در مورد اینکه چه کسی مسئول شیوع نا خوشی بوده سر خود به نتیجه گیری نپردازید .سعی کنید شیوه ای که درمورد بیماری کرونا و اخبار ان دنبال می کنید را کنترل نماید پوشش خبری زیادی در مورد شیوع بیماری موجود است اگر متوجه شده اید که تماشای اخبار ناراحتی شما را زیاد می کند سعی کنید تعادل را حفظ کنید شاید خوب نباشد اخبار تماشا کنید .
راههای جدید را کاوش کنید تا فعالیت و حرکت جسمی خود را روزانه افزایش دهید و کارهایی را پیدا کنید که برایتان مناسب است .


نگارنده: کارمند نرگس رضازاده مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری 12بابلسر

 

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر