امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۴/۲۳ - ۱۳:۵۱ شناسه خبر : ۱۱۱۷۷
عضو خانه صمت مازندران:
صادرات مواد معدنی در مازندران بسیار ناچیز است ساری-وارش نیوز/ سرمستی، عضو خانه صمت مازندران با اشاره به صادرات ناچیز مواد معدنی از استان، کمبود تجهیزات را مانع مهم ذکر کرد.

مهرداد سرمستی با اشاره به اینکه مازندران در تولید بسیاری از ذخایر معدنی رتبه اول را دارا است، افزود: در گرانیت، فلورین، سیلیس، گچ، روی، سرب و غیره رتبه های برتر را داریم ولی متاسفانه در بسیاری از این مواد به دلیل کمبود امکانات، صرفه اقتصادی وجود ندارد.

وی یکی از مشکلات اصلی را که سبب عدم تولید برخی محصولات معدنی استراتژی را کم توجهی به اکتشاف ذکر کرد و گفت: قرار بود دولت حمایت هایی در این بخش انجام دهد که نتیجه بخش نبوده است.

عضو خانه صمت مازندران صادرات مواد معدنی را بسیار اندک و ناچیز برشمرد و گفت: موانعی نظیر مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی از جمله دلایل رکود برخی معادن در استان به شمار می رود.

سرمستی ادامه داد: تصور غلطی وجود دارد مبنی براینکه معادن به راحتی پول درمی آوردند در حالی که هزینه های زیادی باید برای کار معدنی صرف شود و سود بیشتر در جیب واسطه ها است.

وی یادآور شد: فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات از مهمترین مشکلات است و نبود ماشین آلات سنگین بخش مهمی از دغدغه به شمار می رود و سرمایه عظیمی در معادن در حال تلف شدن است.

عضو خانه صمت مازندران ایمن نبودن معادن را از دیگر مشکلات و موانع فراروی ذکر کرد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر