امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۴/۲۳ - ۰۸:۳۸ شناسه خبر : ۱۱۱۷۱

۷۰ درصد بازار دخانیات کشور در اختیار شرکت‌های خارجی گیلان- وارش نیوز/ مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: حلقه سود ده صنعت دخانیات ایران در اختیار شرکت های خارجی است.

سیاوش افضلی در نشست خبری این شرکت اظهار کرد: دخانیات هویت بیش از صد ساله دارد و باید سیاست ها در جهت حمایت این صنعت تغییر کند و نیاز به نگاه در این خصوص داریم زیرا اختیاراتی از دخانیات گرفته شده است این در حالیست که وظایف حاکمیتی را از آن نگرفته اند.

وی افزود: بزرگترین مجمتع دخانیات خاورمیانه در گیلان قرار دارد و ۹۵ درصد از محصولات دخانیات از اصلی ترین و خرمن ها تولید می شود.

افضلی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ درصد از بازار ۴۰ هزار میلیارد تومانی دخانیات ایران در اختیار شرکت های خارجی است.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران از بورسی شدن شرکت دخانیات ایران در سال ۱۴۰۰ خبر داد و  خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۹۵ درصد مدیران این شرکت از داخل دخانیات انتخاب شده و برای گرفتن سهم واقعی بازار با تمام قوا در تلاش هستند.

وی ادامه داد: سیاست هایی در سطح کلان و نبود مدیریت هوشمند باعث شده که سهم دخانیات در بازار کم شود. حمایت دولت در پیشرفت و پایداری این صنعت بسیار موثر است.

افضلی تصریح کرد: کیفیت سیگارهای تولید داخل نه تنها بسیار بالا رفته بلکه قیمت و رقابت پذیری آن اثر مثبتی بر این صنعت دارد و چهار عامل کیفیت محصولات، اصلاح سیستم فروش، اعتمادسازی و عرضه منظم کالا باعث رشد قابل توجهی در شرکت دخانیات شده است.

وی با بیان اینکه دخانیات بورسی می شود، اظهار کرد: مرحله اول واگذاری سهام شرکت دخانیات به بورس به زودی انجام می شود و در مرحله اول ۱۰ درصد عرضه خواهد داشت تا قیمت مناسب به دست بیاید.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران افزود: نمودار صورت های مالی این شرکت نشان می دهد که دخانیات در روند سود دهی در حال حرکت است.

وی خاطرنشان کرد: سهم بزرگ بازار دخانیات ایران در اختیار خارجی ها است که نیاز به تحقیق و تفحص دارد.

وی افزود: در حال حاضر عمده محصولات شرکت های خارجی هم رده محصولات داخلی است اما شرکت های خارجی حلقه سود ده زنجیره صنعت دخانیات را در دست گرفته اند، در حالیکه هیچ گونه مسولیتی را در زمینه کشاورزی و اشتغال نمی پذیرند.

افضلی یادآور شد: شرکت های خارجی از خرمن و توتون های داخلی استفاده نمی کنند و ما ۳۵ درصد از توتون های داخلی استفاده می کنیم.

وی گفت: در مجموع ۹۵ درصد محصولات شرکت دخانیات از اصلی ترین محصولات خرمن و توتون تولید می شود و به زودی هشت محصول جدید وارد بازار می شود.

وی اضافه کرد: برند جدید به دو دلیل وارد بازار می شود، اول اینکه احتمال می رود مصرف کننده با ذائقه جدید وجود داشته باشد و دوم اینکه هر محصول بالاخره به نقطه پایدار می رسد و رشد آن متوقف می شود و باید برند جدید با ویژگی متفاوت تولید شود.

افضلی تصریح کرد: این شرکت در تلاش است تا نقدینگی را برای خرید ماشین آلات جدید و هم برای تأمین مواد اولیه افزایش دهد که با این اقدامات آینده بسیار درخشانی پیش روی شرکت خواهد بود و بر این اساس دو خط ماشین آلات جدید در حال راه اندازی است که باعث بالارفتن قدرت رقابت و بالا رفتن ظرفیت سهم بازار خواهد شد.

وی گفت: شرکت دخانیات سرمایه ملی است و در کل کشور شعبه و نیرو دارد و اگر اصلاح سیاست ها صورت گیرد به جذب نیروی بیشتر و اشتغالزایی بیشتر پیش خواهیم رفت.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر