امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
سرویس : اقتصاد زمان :   ۱۴۰۰/۴/۲۳ - ۰۸:۳۶ شناسه خبر : ۱۱۱۷۰

آستارا گلوگاه صادرات محصولات کشاورزی کشور گیلان- وارش نیوز/ معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور، گفت: آستارا، گلوگاه صادرات محصولات کشاورزی در کشور می باشد و بسترهای صادراتی آن نامناسب است.


مهدی قائمیان، در جلسه رفع موانع و مشکلات بازرگانان محصولات کشاورزی که با حضور تجار و بازرگانان و مسئولان شهرستان آستارا در سالن اجتماعات فرمانداری این بندر مرزی برگزار شد، اظهار کرد: تلاش بر این است که آمار صادرات کشور از مرزهای سه گانه آستارا افزایش یابد.

وی با بیان اینکه افزایش صادرات از سایر مرزهای کشور از دیگر اهداف است، ادامه داد: آستارا، گلوگاه صادرات محصولات کشاورزی در کشور می باشد.

وی با بیان اینکه هر هفته جلسه هایی را با انجمن های صادرکنندگان فعال در سطح کشور داریم، خاطرنشان کرد: در این جلسات بر اساس نیازها سامانه تغییر می یابد تا حداقل مشکلات را برای صادرکنندگان داشته باشیم.

قائمیان، با اشاره به اینکه کلینیک های فعال موظف هستند تا محصولات کشاورزی را از صفر تا صد کنترل کنند، تصریح کرد: شکل صدور اظهارنامه گمرکی از دیگر مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد و راهکارهایی برای آنها ارائه شد.

وی با تأکید بر اینکه کلینیک‌ها به جای مستقر شدن در پایانه باید در محل های سورتینگ و بسته بندی مستقر شوند، گفت: اینکه بسترهای صادراتی آستارا نامناسب است شکی نیست و آن را از صف‌های طولانی کامیونی در فصل صادرات محصولات کشاورزی تا سایر موارد می‌بینیم.

معاون سازمان حفظ نباتات کشور، برندسازی را از اولویت ها دانست و یادآور شد: صادرکنندگان از تولیدکنندگان جدا نیستند و اگر کسی سهوا اشتباه کند، این اشتباه گریبان همه را می گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه تجارت دنیا به سمت رعایت استانداردهای بین المللی می رود، افزود: باید همه زیرساخت‌های شهرستان را به سمت استانداردهای بین‌المللی پیش ببریم.

قائمیان با اشاره به اینکه قرنطینه نباتی کشور یکی از مهمترین ارکان برای صادرات محصولات کشاورزی می باشد، اضافه کرد: رعایت شرایط کشور مقصد از مهمترین ارکان صادرات است و طبق قوانین بین المللی ما باید این امنیت غذایی مدنظر کشور مقصد را رعایت کنیم.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر