امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۳۹۷/۴/۲ - ۱۲:۰۸ شناسه خبر : ۱۱۱۲
رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور
مدارس خودگردان غیرقانونی‌اند/ معرفی مدارس خودگردان شناسایی شده به ناجا رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش وجود مدارس خودگردان را غیرقانونی دانست و گفت: اگر مدرسه خودگردانی شناسایی کنیم به نیروی انتظامی اطلاع می‌دهیم تا با آن برخورد کنند

وارش نیوز: غلامرضا کریمی در گفت‌وگو با ایسنا،  درباره وجود مدارس خودگردان که به آموزش اتباع افغانستانی می‌پردازند اظهار کرد: مدارس خودگردان از نظر ما غیرقانونی محسوب می‌شود؛ اگر مدرسه‌ای به ما مراجعه کند و نظارت ما را بخواهد تحت پوشش ما می‌رود و اگر غیر از این باشد غیرقانونی است.

وی افزود: مدارس خودگردان به شدت کاهش یافتند؛ مگر مدارسی باشند که در زیر زمین و یا فضاهای نامناسب دایر شوند. از نظر ما هیچ مدرسه خودگردانی در کشور قابل قبول نیست و باید همه اینها مجوزهای لازم را از ما بگیرند و استانداردهای آموزش و پرورش ایران را پیدا کنند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر هم مدرسه خودگردانی را شناسایی کنیم به نیروی انتظامی اطلاع می‌دهیم و با آنها برخورد می‌کنیم گفت: وقتی ما اعلام کردیم هر دانش‌آموزی به صورت رایگان می‌تواند به مدرسه بیاید وجود مدارس خودگردان چه ضرورتی دارد؟.

کریمی درباره فعالیت برخی انجمن‌های مردم نهاد و برگزاری کلاس‌هایی برای آموزش اتباع خارجی گفت: NGOها کلاس‌هایی در قالب فوق برنامه دارند و اشکالی هم ندارد و ما استقبال می‌کنیم.

وی افزود: اگر انجمن‌های مردمی تمایل داشته باشند، دانش‌آموزان افغانستانی محصل در مدارس را در اختیارشان قرار می‌دهیم تا آموزش‌های تکمیلی دریافت کنند، بویژه آنکه شماری از آنها تحت آسیب ‌های اجتماعی‌اند و باید آموزش ببینند، البته این آموزش‌ها باید زیرنظر آموزش و پرورش باشد.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر