امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
سرویس : فرهنگ و هنر زمان :   ۱۳۹۷/۴/۱ - ۱۴:۴۲ شناسه خبر : ۱۱۱۰

گزارشی از انفجار بزرگ امروز اینستاگرام در فضای مجازی/ حالا سرویس‌های استریم و تلویزیون‌های کابلی و اینترنتی، با رقیب بسیار بزرگی رو به رو شده‌اند در این ویژگی جدید که همان طور که گفتیم نامش را «IGTV» یا «تلویزیون اینستاگرامی» گذاشته اند هر کاربر می تواند در هر پست تا یک ساعت ویدیو در حساب کاربری اش آپلود کرده و در کانال اختصاصی اش به مخاطبین خود عرضه کند. این یعنی ایجاد تلویزیون هایی کاملا شخصی سازی شده!

وارش نیوز: «اینستاگرام» در تازه ترین آپدیت خود یک ویژگی جدید به نام «IGTV» اضافه کرده که می تواند در سال های آینده این شبکه اجتماعی را تبدیل به بزرگترین و شاید پرمخاطب ترین تلویزیون جهان کند. این گزارش درباره این ویژگی جدید توضیحات کاملی به شما می دهد. در بین کل شبکه های اجتماعی، «اینستاگرام» پدیده واقعا عجیبی است.

به گزارش آِ‌پی‌تی‌وی‌گاید، یکی از معدود شبکه هایی که در روزهای اول شکل گیری اش کمتر کسی به آینده آن امیدوار بود اما امروز با داشتن بیش از ۱ میلیارد کاربر، آن هم کاربرانی که به شدت وابسته اش شده اند، تبدیل به یک غول بزرگ در عرصه شبکه های اجتماعی شده که مدام در حال رشد بیشتر است.

در حال حاضر ضریب نفوذ این شبکه اجتماعی در جوامع و کشورهای مختلف آنقدر بالاست که کاربرانش حداقل به طور میانگین روزی ۱۰ بار به آن سر می زنند! درست مثل بسیاری از ما در ایران!

اما این شبکه اجتماعی که فعلا همه چیزش رایگان است، طی یک سال گذشته و هر سه ماه با یک اتفاق غافل گیر کننده حسابی مخاطبینش را غافلگیر کرده است و ویژگی «IGTV» که به تازگی رونمایی شده می تواند اوج این غافلگیری ها باشد. یک ویژگی منحصر به فرد که شاید بتواند آینده صنعت تلویزیون را در جهان به طور کامل تغییر دهد.

استفاده از رقیبی به نام اسنپ چت برای تحول!

در این سال ها مدیران اینستاگرام به خوبی از ویژگی های رقیب سرسخت و محبوبشان «اسنپ چت» برای رشد پلتفرم خود استفاده کرده اند.

مثلا ویژگی «Story» یکی از قابلیت هایی بود که اسنپ چت برای اولین بار روی پلتفرمش پیاده کرد. فیس بوک پس از خرید اینستاگرام این ویژگی را جذاب دید و به سراغ خرید حق استفاده از آن رفت.

در آن زمان کمتر کسی به این ویژگی امید داشت چرا که بخش «Story» در اسنپ چت محبوب شده بود و تکرار موفقیتش در یک پلتفرم دیگر با توجه به رشد موفق اسنپ چت بعید به نظر می رسید اما اینستاگرام نه تنها توانست از ویژگی «Story» به بهترین نحو استفاده کند بلکه آن را تبدیل به نقطه قوت پلتفرم خود کرد.

برای اضافه کردن ویژگی «IGTV» هم در حقیقت اینستاگرام دوباره به سراغ یکی دیگر از ویژگی های خاص اسنپ چت رفته است

. بخش «دیسکاوریز» در اسنپ چت محتوای اختصاصی ویدیویی ارائه می دهد. این محتوای حرفه ای که بازه زمانی اش زیر ۱۰ دقیقه است تا جایی پیش رفته که شبکه های معتبر تلویزیونی مانند «ESPN» نیز در آن به تولید برنامه می پردازند. حالا «IGTV» در اینستاگرام هم به نوعی نسخه ای از دیکساوریز است منتهی با ظرفیتی بسیار بالاتر برای مدت زمان ویدیوها!

«IGTV» چیست؟!

مدیران اینستاگرام همانند تمامی پلتفرم های دیجیتالی دیگر، «ویدئو» را مهم ترین محتوای آینده می داند. به همین دلیل طی یک سال اخیر آن ها تلاش زیادی برای بالا بردن ظرفیت پلتفرم خود در این عرصه کرده اند. ماجرای محتوای ویدیویی در اینستاگرام ابتدا با امکان آپلود فایل های ۱۵ ثانیه ای شروع شد که مورد استقبال فراوانی قرار گرفت. بلافاصله پس از آن امکان به اشتراک گذاری ویدیو در قالب فایل های یک دقیقه ای فراهم شد که میزان اقبال عمومی از این شبکه اجتماعی را چندین برابر کرد.

حالا هم به عنوان جدیدترین پیشرفت در این زمینه از ویژگی جدیدی رونمایی کرده اند که می تواند این پلتفرم را به رقیب سرسختی برای یوتیوب تبدیل کند.

در این ویژگی جدید که همان طور که گفتیم نامش را «IGTV» یا «تلویزیون اینستاگرامی» گذاشته اند هر کاربر می تواند در هر پست تا یک ساعت ویدیو در حساب کاربری اش آپلود کرده و در کانال اختصاصی اش به مخاطبین خود عرضه کند. این یعنی ایجاد تلویزیون هایی کاملا شخصی سازی شده!

با این ویژگی هر منبع تولید محتوای ویدیویی از کمپانی های بزرگ فیلم و سریال و برنامه سازی گرفته تا تیم های تولید محتوای نیمه حرفه ای و آماتور و حتی سرویس های استریم می تواند به بستری با ظرفیت یک میلیارد کاربر، برای توزیع محتوای بلند خود، دسترسی داشته باشند و ویدئو کلیپ و برنامه های اختصاصی شبکه های معتبر هم می توانند در قالب برنامه هایی با مدت زمان کوتاه در اینستاگرام قرار بگیرند. این یعنی «IGTV»، اینستاگرام را به رقیبی جدی برای ویدئوهای کوتاه و جذاب یوتیوب و اسنپ چت تبدیل می کند.

فعال شدن جدی تر نسخه وب

در همه این سال ها نسخه وب «اینستاگرام» به دلیل عدم امکان بارگذاری عکس و محتوا اصلا نسخه جذاب و قابل قبولی برای مخاطبین نبود اما با اضافه شدن ویژگی «IGTV»، نسخه وب این پلتفرم هم تغییرات اساسی خواهد کرد. طبیعتا هر چه زمان ویدیوها بیشتر باشد حجمشان هم بالاتر می رود و در چنین موقعیتی استفاده از گوشی تلفن همراه برای آپلود ویدیوها منطقی و شاید حتی امکان پذیر نباشد.

به همین دلیل و به منظور بارگذاری ویدئوهایی حجم بالا اینستاگرام قابلیت بارگذاری از طریق نسخه وب را هم فراهم کرده تا کاربر بتواند ویدئوهای ذخیره شده در لپ تاپ خودش را نیز به راحتی در اینستاگرام آپلود کند.

البته به گفته کوین سیستروم یکی از بنیانگذاران اینستاگرام ویدئوهای طولانی قرار نیست این شبکه اجتماعی را به پلتفرمی برای نمایش سریال هایی مانند «بازی تاج و تخت» یا «تاج» تبدیل کنند و مدت زمان ویدئوها زیر یک ساعت و ترجیحا تا ۱۰ دقیقه خواهد بود. ولی با همه این ها خود سیستروم و دوستانش هم می دانند که در نهایت مدل استفاده از ویژگی های یک پلتفرم را خود کاربران مشخص خواهند کرد نه تیم سازنده آن.

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر