امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۳
سرویس : اجتماعی زمان :   ۱۴۰۰/۴/۱۴ - ۰۹:۵۳ شناسه خبر : ۱۱۰۵۷
یادداشت سردبیر
به آینده‌ای که ساختنی است؛ امیدواریم! وارش نیوز/ برای رسالتی بزرگ، آمده‌ایم، با قدرتی بیش از گذشته، برای مازندانی آباد و توسعه یافته، برای استانی که با ظرفیت‌های بی‌شمارش غرق در مشکلات و بحران است و از بی‌آبی و خشکسالی تا داد و درد دل کشاورزان و باغداران مسئله رفع نشده دارد.

برای خبررسانی درست آمده‌ایم، صداقت از اصول کاری‌مان است و این فرصت خدمت‌رسانی را قدر می‌دانیم.
با مردم خواهیم بود به جای مسئول، از مشکلاتشان خواهیم گفت، چالش‌ها و تنش‌های شهرها و روستاهای سه استان شمالی کشور را به گوش مسئول خواهیم رساند و در کنار آن، عملکرد امیدبخش خادمان نظام را مخابره خواهیم کرد.
با کسی عهد اخوت نبسته‌ایم و خط قرمزی جز ولایت نداریم، این را با صدای بلند نوشتیم تا در روزگار بد عهدی با صدای بلند پاسخ دهیم.
در مسیر خدمت‌رسانی دست خادمان به نظام و مردم را خواهیم بوسید و در مقابل بدعهدان و ناکارآمدان بنا بر رسالت ذاتی رسانه‌ای خود خواهیم ایستاد.
مازندران، گیلان و گلستان زیبا، با وجود تمام ظرافت‌ها و ظرفیت‌هایش، درگیر انواع مشکلات و تنش‌ها شده است،روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها پی هم می‌آید و می‌رود و بار دیگر مازندران با تمام توانایی ها و استعدادهایش، باز اندرخم یک کوچه مانده است.
برای محیط زیست، کشاورزی، بخش‌های خدماتی و کارگری و مسائل فرهنگی و اجتماعی، در کنار مسائل روز اقتصادی و سیاسی این سه استان زیبای شمال کشور برنامه خواهیم داشت و هر کجا که نیاز به حضور رسانه برای گرفتن حق شد، روی ما حساب کنید.
شعار وارش "باران باش و ببار، مپرس کاسه های خالی از آن کیست…" را به معنای واقعی کلمه پیاده خواهیم کرد و بر سر وعده‌های خود با مردم و مبارزه با ناکارآمدی مسئول در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهیم ایستاد.
نکته بسیار مهم اینجا است که، علیرغم همه آنچه در مورد این سه استان شمالی، فرصت ها و ظرفیت‌ها و یا مشکلات و چالش‌های آن بیان شد نباید از ظرفیت‌ها و توانایی های استان غافل ماند. ترسیم افق متعالی برای توسعه مازندارن قطعا می تواند از منظر پتانسیل های بی نظیر استان منجر به شکوفای و توسعه پایدار برای استان شود و در این راه ضمن ارائه پیشنهادات خود، همراه با مسئولان خدوم نیز خواهیم بود.
از آنجائیکه واژه مازندران، گیلان و گلستان در اذهان عمومی با گردشگری و کشاورزی گره خورده است لزوم تاکید بر این ظرفیت ها بیش از پیش ضروری است تا این استان‌ها با تکیه بر پتانسیل ها بتواند استعداد خود را نمایان کند. شاید اندک کشوری در دنیا برخوردار از نعمت هایی باشد که اکنون در این استان مغفول مانده و اندک توجهی از سوی مدیران به آن نمی شود. قابلیت هایی که هریک به تنهایی برای شکوفایی اقتصاد یک کشور کافی است.
وجود زمین‌های حاصلخیز و مستعد کشاورزی، منابع آبی در دسترس به دلیل ریزش نزولات جوی، تولید انواع محصولات کشاورزی منحصر بفرد مانند مرکبات، کیوی و برنج، در اختیار داشتن ظرفیتی عظیم بنام جنگل های چند میلیون ساله هیرکانی، همجواری با پایتخت کشور از طریق چندین شریان و شاه راه حیاتی مواصلاتی، وجود بنادر دریایی مناسب، ظرفیت برخورداری از بزرگترین دریاچه جهان و ارتباط با کشورهای حاشیه آن، آب و هوای معتدل و ظرفیت های بی نظیر گردشگری در ساحل، دریا و کوه و دشت و چندین و چند نکته مثبت دیگر همچنان شمال کشور را امیدوار نگه داشته تا با بهره گیری مناسب، اصولی و مطالعاتی از هریک بتوان شاهد رشد و شکوفایی استان بود.
غالب کارشناسان اقتصادی و گردشگری معتقدند پتانسیل ها و ظرفیت های این سه استان قطعا می تواند درآمد آنها را به چیزی بیش از درآمد کشور افزایش دهد به شرطی که منابع در جهات مناسب مورد بهره برداری قرار گیرند. گردشگری سومین اقتصاد بزرگ جهان بوده و کشاورزی نیز از ارکان اقتصاد یک کشور است.
مقایسه کشورهایی نظیر هلند و ترکیه با این سه استان در زمینه های کشاورزی و گردشگری قیاسی مناسب بوده چرا که این کشورها با تکیه بر دو اقتصاد کشاورزی و گردشگری اداره می شوند و حتی درآمد آنان بیش از درآمد اقتصاد نفت در ایران است.
توجه به درآمدهای پایدار غیرنفتی که اکنون مورد توجه اکثر کشورهای توسعه یافته جهان است امروز در این سه استان به عینه وجود داشته و می توان با تکیه بر این قابلیت ها بهار توسعه مازندران را رقم زد به شرطی مدیران آرام، ساکن، راحت طلب و البته بسیار سیاس و هوشمند و نیز مستاصل مازندران که بیشتر در اندیشه تبادلات و تعاملات سیاسی در جهت حفظ و ارتقای جایگاه خویش هستند از تکیه بر مسندهای خود دست برداشته وارد میادین عمل شوند.
نیاز به مدیران جهادی و انقلابی همانند شهدای جنگ تحمیلی که در دوران دفاع مقدس جان برکف و خالصانه وارد میادین می شدند امروز بیش از گذشته به چشم می آید.
ما به آینده امیدواریم، آینده‌ای که ساختنی است...

ارسال نظر

نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
ارسال

• نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.


• نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.


آخرین اخبار
بیشتر